Anoniem chatten

Begeleiding in wonen

VNN helpt cliënten mee in het vinden van een passende woning of woonvorm.
We werken intensief samen met gemeentes, woningcorporaties en maatschappelijke opvang . VNN heeft in de 3 noordelijke provincies verschillende vormen van Beschermd- en Begeleid Wonen met locaties in: 

Beschermd Wonen: Het verhaal van Julia “Toen ik de term Beschermd Wonen voor het eerst hoorde, vond ik dat maar raar. Is dat een huis in de bossen ofzo? Maar later snapte ik wel waarom het zo heet: het beschermt je tegen jezelf, tegen de verleidingen. Ik heb me er inderdaad veilig gevoeld.” We spreken Julia (32) 2 maanden na haar ontslag uit een van de VNN-locaties voor Beschermd Wonen. Voor...

Lees meer

Hoe werkt de aanmelding bij VNN

Contact Eenmalig adviesgesprek Aanmelden voor hulp VNN belt u om een datum af te spreken voor het intakegesprek Intakegesprek op een VNN locatie Start behandeling

Kosten en verzekering

VNN is een specialistische instelling voor de geestelijke gezondheidszorg. De kosten voor behandeling bij VNN zijn wettelijk vastgelegd. De tarieven van VNN zijn gebaseerd op wettelijk vastgestelde tarieven van de Nederlandse Zorgautoriteit. Meer over de kosten voor behandelingen en hoe dit zit met de verzekering kun je op deze pagina lezen

Rechten van cliënten

Een belangrijk recht van cliënten - en van groot belang - is het recht op informatie. Iedere cliënt heeft recht op deskundige informatie over de verslaving waarvoor hij hulp vraagt en over de behandeling of begeleiding. Die informatie heb je nodig om te kunnen beslissen over je zorgplan. Want daarover moet je toestemming geven. Zonder je toestemming mag het zorgplan niet uitgevoerd worden.

Om deskundige hulp te kunnen geven, vragen wij van je als cliënt je behandelaar duidelijk en volledig te informeren. Zo vragen wij van je de adviezen van de behandelaar op te volgen en afspraken na te komen.

Lees verder bij Rechten cliënten van VNN

Vertrouwenspersoon

Als cliënt kun je tijdens je behandeling op elk moment contact opnemen met de patiëntenvertrouwenspersoon (PVP). De PVP kan je advies geven en samen met jou en de betreffende medewerker praten. De PVP werkt niet bij VNN, is onafhankelijk en gaat uit van jouw wensen. De PVP kan je vertellen wat je met jouw klacht kunt doen.

Lees meer over de patiënt- en familievertrouwenspersoon